Jsou Sony WF-1000XM5 nejlepší špuntová sluchátka? Recenze

Sony Wf-1000Xm5 Recenze

Bluetooth 5.3

Sluchátka Sony WF-1000XM5 se mohou pochlubit nejnovější verzí Tato vylepšená technologie přináší řadu výhod, které ocení každý milovník hudby. Díky Bluetooth 5.3 se můžete těšit na stabilnější a spolehlivější bezdrátové připojení. To znamená méně výpadků a trhání zvuku, a to i v rušných prostředích s velkým množstvím bezdrátových signálů. Další výhodou Bluetooth 5.3 je nižší spotřeba energie. Sluchátka s touto technologií vydrží na jedno nabití déle hrát, což oceníte zejména na dlouhých cestách. Kromě toho Bluetooth 5.3 umožňuje rychlejší párování s vašimi zařízeními a podporuje také technologii LE Audio, která v budoucnu přinese další vylepšení, jako je například prostorový zvuk s nízkou latencí. V kombinaci s dalšími technologiemi, jako je aktivní potlačení hluku a Hi-Res audio, dělá Bluetooth 5.3 ze sluchátek Sony WF-1000XM5 skvělou volbu pro všechny, kteří hledají prvotřídní poslechový zážitek.

Kodek LDAC

Sluchátka Sony WF-1000XM5 se můžou pochlubit podporou kodeku LDAC. Ten patří mezi nejlepší dostupné kodeky pro bezdrátový poslech hudby. LDAC umožňuje přenášet hudbu s až třikrát vyšší datovým tokem než standardní kodek SBC. To se projevuje na výrazně detailnějším a čistším zvuku, s bohatšími basy a jasnějšími výškami. Díky LDAC si tak můžete vychutnat hudbu v mnohem vyšší kvalitě, než jakou nabízí běžná bezdrátová sluchátka.

Pro využití plného potenciálu LDAC je potřeba mít i přehrávač, který tento kodek podporuje. Většina moderních zařízení s Androidem LDAC zvládá, u produktů Apple je situace komplikovanější. Pokud chcete z vašich Sony WF-1000XM5 dostat maximum, zkontrolujte si specifikace vašeho telefonu či přehrávače.

I když váš telefon LDAC nepodporuje, nemusíte zoufat. Sluchátka Sony WF-1000XM5 i tak poskytují skvělý zvukový zážitek i s použitím jiných kodeků, jako je AAC nebo aptX. LDAC je ale třešničkou na dortu pro všechny audiofily, kteří chtějí z poslechu hudby dostat absolutní maximum.

Aktivní potlačení hluku

Sluchátka Sony WF-1000XM5 posouvají aktivní potlačení hluku (ANC) na novou úroveň. Díky vylepšenému procesoru V2 a mikrofonům s dvojitým snímáním zvuku potlačují okolní hluk efektivněji než předchozí modely. To oceníte zejména v hlučném prostředí, jako je městská doprava nebo kancelář. Technologie ANC ve WF-1000XM5 dokáže odfiltrovat široké spektrum frekvencí, od nízkofrekvenčního hluku motoru letadla až po vysokofrekvenční ruch lidských hlasů.

Uživatelé si pochvalují přirozený poslech bez nepříjemného tlaku v uších, který se u některých sluchátek s ANC vyskytuje. Sluchátka nabízejí i režim propustnosti zvuku, který vám umožní vnímat důležité zvuky z okolí, aniž byste si museli sluchátka sundávat. Intenzitu potlačení hluku a propustnosti zvuku si můžete snadno přizpůsobit v mobilní aplikaci Sony Headphones Connect.

Režim okolního zvuku

Sluchátka Sony WF-1000XM5 disponují funkcí "Režim okolního zvuku", která umožňuje vnímat okolní zvuky i s nasazenými sluchátky. Tato funkce je užitečná v situacích, kdy potřebujete slyšet, co se děje kolem vás, například při přecházení rušné ulice nebo při konverzaci s někým. Režim okolního zvuku na Sony WF-1000XM5 je na špičkové úrovni a poskytuje přirozený a čistý zvuk. Na rozdíl od konkurence, která někdy produkuje mírně kovový nádech, si Sony WF-1000XM5 zachovávají věrnost zvuku i v tomto režimu. Intenzitu režimu okolního zvuku si můžete snadno přizpůsobit v mobilní aplikaci Sony Headphones Connect. K dispozici je 20 úrovní hlasitosti, takže si můžete nastavit ideální poměr mezi hudbou a okolním prostředím. Celkově je "Režim okolního zvuku" na Sony WF-1000XM5 velmi povedený a praktický.

Šest mikrofonů

Sony si dalo záležet na potlačení okolního hluku a vybavilo model WF-1000XM5 hned šesti mikrofony. Tři mikrofony na každém sluchátku snímají okolní zvuky z různých úhlů, což umožňuje sofistikovanému algoritmu přesně identifikovat a eliminovat nežádoucí hluk. Dva z těchto mikrofonů jsou typu feedforward, umístěné na vnější straně sluchátka, a zachycují zvuky přicházející zepředu. Třetí mikrofon, typu feedback, je umístěn na vnitřní straně a monitoruje zvuky pronikající do zvukovodu. Tato kombinace mikrofonů v kombinaci s výkonným procesorem V2 vytváří neuvěřitelně efektivní systém potlačení hluku, který konkuruje i nejlepším modelům na trhu.

Uživatelé si mohou vybrat z několika úrovní potlačení hluku, a to buď pomocí dotykového ovládání na sluchátkách, nebo prostřednictvím mobilní aplikace Sony Headphones Connect. Aplikace také nabízí funkci "Optimalizace potlačení hluku", která automaticky upraví úroveň potlačení podle tvaru vašeho ucha a způsobu nošení sluchátek. Díky tomu je zážitek z poslechu hudby skutečně personalizovaný a bez rušivých elementů.

Procesor V2

Srdcem Sony WF-1000XM5 je nový procesor V2, který představuje značný skok oproti předchozí generaci. Tento čip je zodpovědný za špičkový poslech s vylepšeným potlačením hluku a celkově čistším zvukem. Díky pokročilému zpracování zvuku dokáže procesor V2 efektivněji eliminovat okolní hluk v širokém rozsahu frekvencí. To oceníte zejména v rušném prostředí, jako je městská doprava nebo kancelář. Zvuk je tak čistší a detailnější, ať už posloucháte hudbu, podcasty nebo sledujete filmy. Kromě potlačení hluku se procesor V2 stará i o optimalizaci zvuku pro různé žánry a aktivity. Výsledkem je bohatší a vyváženější zvukový projev s výraznějšími basy a čistšími výškami. Ať už jste audiofil nebo jen hledáte sluchátka s vynikajícím zvukem, procesor V2 v Sony WF-1000XM5 vám zaručí prvotřídní poslechový zážitek.

DSEE Extreme

Technologie DSEE Extreme je důležitou součástí zvukového zážitku, který sluchátka Sony WF-1000XM5 nabízejí. V recenzích na tato sluchátka se často setkáte s chválou na kvalitu zvuku, a DSEE Extreme hraje v tomto ohledu klíčovou roli. Tato technologie od Sony využívá umělou inteligenci k vylepšení komprimované hudby v reálném čase.

V praxi to znamená, že i když posloucháte streamovanou hudbu v nižší kvalitě, DSEE Extreme dokáže do jisté míry obnovit ztracené detaily a frekvence. Výsledkem je bohatší a plnější zvuk, který se blíží původní nahrávce. To oceníte zejména u starších skladeb nebo u streamovacích služeb, které nenabízejí hudbu v bezztrátové kvalitě.

V recenzích na sluchátka Sony WF-1000XM5 se často zmiňuje, že DSEE Extreme funguje překvapivě dobře a že rozdíl ve zvuku je znatelný. Samozřejmě, tato technologie nenahradí poslech hudby v nejvyšší kvalitě, ale i tak představuje vítaný bonus, který z WF-1000XM5 dělá ještě atraktivnější volbu pro milovníky hudby.

360 Reality Audio

Sluchátka Sony WF-1000XM5 bohužel nepodporují Tato technologie od Sony simuluje prostorový zvuk a vytváří tak pohlcující hudební zážitek. I když je škoda, že si tuto funkci s WF-1000XM5 neužijete, stále si můžete vychutnat vynikající kvalitu zvuku a špičkové potlačení hluku, kterými jsou tato sluchátka proslulá.

Pro fanoušky 360 Reality Audio Sony nabízí jiná sluchátka a soundbary, které tuto technologii podporují. Před nákupem si proto důkladně prostudujte specifikace a funkce daného modelu, abyste si vybrali sluchátka, která splňují vaše požadavky.

Detekce nasazení

Sluchátka Sony WF-1000XM5 se pyšní vylepšenou detekcí nasazení, která je klíčová pro automatické pozastavení a spuštění hudby. Jakmile si sluchátka sundáte z uší, integrované senzory to okamžitě zaregistrují a přehrávání se automaticky pozastaví. To šetří baterii a zaručuje, že nepřijdete o žádný tón, když sluchátka nepoužíváte. Jakmile si je nasadíte zpět, hudba se plynule spustí tam, kde skončila. Tato funkce, ač se může zdát jako drobnost, značně zvyšuje komfort používání. Už žádné zbytečné mačkání tlačítek nebo hledání správného místa v písničce. Sony WF-1000XM5 se o vše postarají za vás.

Odolnost IPX4

Sluchátka Sony WF-1000XM5 se pyšní odolností IPX4, což je skvělá zpráva pro všechny aktivní uživatele. Toto krytí zaručuje odolnost proti potu a vlhkosti, takže si je bez obav můžete vzít s sebou na běhání nebo do posilovny. Ani lehký déšť jim neublíží, takže se nemusíte bát zastižení přeháňkou. Je však důležité si uvědomit, že IPX4 neznamená vodotěsnost. Sluchátka nejsou určena k ponoření do vody a silný déšť by jim mohl uškodit. Pro plavání nebo jiné vodní sporty je potřeba hledat sluchátka s vyšším stupněm krytí. Celkově je odolnost IPX4 u Sony WF-1000XM5 vítaným bonusem, který rozšiřuje možnosti jejich využití.

Publikováno: 21. 06. 2024

Kategorie: Technologie

Autor: Radek Štěpán